dinsdag 19 juli 2016

Tutorial: Handlettering op kraft

Vandaag laat ik je zien hoe ik een tekening maak op kraftpapier.



Ik zit heerlijk buiten met een kopje thee en dat inspireert mij tot de tekst: I love drinking tea in the sun. :-)

Eerst schets ik dat op wit papier met een HB potlood. Op de foto lijkt het papier niet wit, maar dat komt omdat ik in de schaduw zat. ;-)


Vervolgens breng ik de schets over op het kraftpapier.


Ik heb hier nog wat aanpassingen gedaan aan het lettertype van drinking. En in plaats van ruitjes tussen de letters van 'sun' heb ik stippen gezet. In dit stadium ratelen mijn creatieve hersenen nogal eens en volgen er nog wel eens meer aanpassingen ;-) Dat laat ik gewoon toe, haha!

Daarna trek ik mijn schets over met een zwarte fineliner. Mijn favoriet is de Micron Pigma pen van Sakura. In dit geval nummer 0.8. 


Ook nu heb ik weer wat aanpassingen gedaan. Ik heb schaduwen aangebracht bij 'I'. Ik heb het woord 'tea' gearceerd en de letters van 'sun' verdikt.

En nu fine-tunen! :-) Altijd leuk om te doen!


Omdat ik werk op kraftpapier is het leuk om ook wit te gebruiken! Ik kleur de zonnestralen wit in! Ik zet stipjes aan de onderkant van de zon, waar hij de grond raakt en ik kleur een deel van het hartje.
Ik gebruik hiervoor de pentouch van Sakura.

Zie hier nog even mijn zonnige uitzicht! Heerlijk!!


En hier is dan het eindresultaat:


Werk jij ook wel eens op kraft? Op welk papier werk jij het liefst?

Groetjes,
Marjolein


#handlettering #kraft #letterart #lettering #micronpigma #pigmamicron #pentouch #outside #summer #quote #tea #workshop #handletteringworkshop #tutorial









Geen opmerkingen:

Een reactie posten